مته های اور فرز و تیغ اره ها در صنایع چوب

سایت چوبینرمته های اور فرز و تیغ اره ها در صنایع چوب صنایع چوب

امروز با کمک یکی از کارشناسان گروه صنعتی چوبینر (اولین مرجع تخصصی خرید و فروش، نقد و بررسی ابزار و ماشین آلات صنایع چوب در ایران) که دارای یک فروشگاه اینترنتی در صنعت چوب هستند در خصوص انواع مته اور فرز و قیمت تیغ اره در صنایع چوب جلسه ای گذاشتیم، که نتیجه جلسه به شرح ذیل به نظر شما عزیزان می رسد:

معرفی ابزار آلات حکاکی، برش سی ان سی چوب، مته اور فرز، تیغ CNC چوب و انواع مته، تیغه فرز و سوراخکاری

ابزار آلات، مته اور فرز  و یا فرز برش صفحات  MDFبا سرعت و کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس تعداد و هندسه دندانه ها، سرعت پیشروی در قطعه کار و کیفیت مقطع برش متفاوت می باشد. قطر فرزها معمولا بین 12 تا 25 میلیمتر و ارتفاع کارگیر آنها بین 28 تا 52 میلیمتر می باشد. نوع دیگر این فرزها جهت شیارزنی و ابزار زنی لبه سطح درب ورودی و کابینت استفاده می شود. این محصولات بطور عام شامل موارد انواع مته CNC چوب ، مته های حکاکی ، مته برش  CNCو ابزار آلات CNC چوب و انواع مته دستگاه  CNC هستند.

با توجه به کاربردهای متنوع، فرزها از لحاظ قطر دم و کارگیر و ارتفاع کارگیر بسیار حائز اهمیت هستند. فرزها را به دسته های تیغچه تعویضی، فول کارباید و جوشی تقسیم بندی می کنند؛ بطور مثال شرکت لایکو با وجود بخش تحقیق و توسعه توانمند و داشتن زیرساخت های مناسب همواره در حال تولید علم در زمینه های بهینه کردن ابزارها از لحاظ کیفیت، دوام و همچنین هندسه مناسب جهت تولید ابزار برای قطعات چوب و MDF می باشد. در تازه ترین ابداع این شرکت ابزارهای P-system  با کیفیتی بی نظیر، حداقل استهلاک و طول عمر طولانی، قطعه کار مورد نظر را بعد از انجام فرزکاری مستقیماً برای روکش کردن یا رنگ شدن (بدون نیاز به سمباده کاری) آماده می نمایند.

توجه:به دلیل تغییر متناوب قیمت ارز مرجع توصیه می گردد برای دریافت آخرین قیمت ها با کارشناسان فروشگاه اینترنتی چوبینر ارتباط برقرار کنید.

جهت سفارش انواع مته اور فرز، CNC و . . . ، همین الآن می توانید با چوبینر تماس بگیرید:

02166563048   –   09021235626   –   09355069269

www.choobiner.ir

تیغه فرز نجاری

معرفی تیغ اره های الماسه و قیمت انواع انواع تیغ اره ها برای دستگاه های دورکن، پانل بر

در دنیای صنعت تیغ اره ها دارای انواع بسیار گوناگونی می باشند که در زیر با تعدادی از آنها آشنا می شوید.

شرکت های آلمانی مانند لایکو و لایتز و ایتالیایی مانند CMT و استارک با در دست داشتن علوم پیشرفته در این زمینه تنوعی از اره ها با دسته بندی اره برش در ماشین آلات دورکن و پانل بر، انواع اره شیار زن و خط زن های دورکن و پانل بر گام بزرگی در ایجاد کیفیت برش مطلوب، طول عمر بالا و کاهش صدای اره برداشته است. تیغ اره ها در قالب اره هایی با شکل دندانه های متفاوت جهت کاربردهای مختلف تولید می شود؛ بطور مثال دندانه کونیک و صاف (TRF) جهت برش انواع نئوپان و MDF روکش دار ملامینه و با شکل دندانه های چپ و راست (WS) برای برش انواع پانل چوبی و یا اصطلاحا خام بری به کار می رود که در ذیل به تشریح معرفی می گردند:

تیغ اره الماسه ( MDF ) ام دی اف بر

تیغ اره الماسه ام دی اف بر مناسب برای برش انواع ورقهای ام دی اف و نئوپان ملامینه می باشد. این نوع تیغ اره در حال حال حاضر در سایزهای متنوع، با طیف گسترده ای از تعداد دندانه ها (کونیک + صاف) به بازار عرضه می گردد.

تیغه اره

تیغ اره الماسه نئوپان بر ملامینه

تیغ اره دیسکی الماسه نئوپان بر همانگونه که از نام این محصول پیداست تیغ اره مناسبی برای برش پنل های نئوپان می باشد که می توان آن را به دو دسته نئوپان های روکش دار و  بدون روکش تقسیم نمود، اینگونه که برای نئوپانهای ملامینه باید از تیغ اره های ام دی اف بر (صاف-کونیک) استفاده نموده و برای نئوپان های خام از تیغ اره های الماسه WS استفاده نمود. تفاوت تیغ اره نئوپان بر خام با ام دی اف بر تنها در نوع شکل هندسی دندانه می باشد که در اصطلاح صنعت چوب تیغ اره الماسه چپ و راست نیز گفته می شود. در تیغ اره نئوپان بر از دندانه های الماسه با کیفیت و با دوام برای بالا بردن طول عمر آنها استفاده شده است.

تیغ اره های الماسه چوب بر

کیفیت مرغوب بدنه تیغ اره های الماسه بر و ساخت آن با تکنولوژی لیزر و مجهز به درزهای انبساطی جهت جلوگیری از انحرافات تیغ اره در زمان بالا رفتن حرارت ناشی از برش؛ به همراه سیستم صدا گیر که به درزهای لیزر برش شده در میانه تیغ اره به چشم می خورد به تعداد معینی (نسبت به طراحی هر محوصل و نوع طراحی شرکت سازنده) ایجاد شده و باعث کاهش صدای ناشی از برش و ارتعاشات میباشد. تیغ اره الماسه چوب بر مناسب برای برش انواع چوب ها و نئوپان خام می باشد. این نوع تیغ اره در حال حال حاضر در سایزهای متنوع، با طیف گسترده ای از تعداد دندانه ها (با فرم چپ-راست) به بازار عرضه می گردد.

نکته قابل توجه این است که برای چوب های نرم و متخلخل از تیغ اره با دندانه های کم باید استفاده شود و برای چوب های سخت و بعد از آن صفحات ام دی اف خام و نئوپان خام بایستی تعداد دندانه ها به ترتیب بیشتر و بیشتر شود.

تیغه ملامینه بر

تیغ اره های الماسه کورین بر

از تیغ اره الماسه کورین بر برای برش پنل های ام دی اف و نئوپان استفاده می شود که کار صحیحی نبوده و توصیه می گردد از تیغ اره مخصوص هر متریال برای برش محصول متناسب آن استفاده شود. تیغ اره الماسه کورین بر علاوه بر نوع متریالی که برش می دهد بسیار حساس بوده و در صورت برش ورق هایی با جنس دیگر دچار اشکال می شوند و این موضوع حتما باید در مورد این نوع تیغ اره مد نظر قرار گیرد.

کیفیت تیغ اره های کورین بر و انواع مختلف دندانه ها

تیغ اره های کورین بر بسیار حساس هستند و باید حتما برندی که برای خرید این تیغ اره ها انتاخب می کنید برند مناسب و با کیفیتی باشد در غیر اینصورت ممکن است مجبور باشید در بدترین حالت به صورت ماهانه یک تیغ اره تعویض کنید. اما با خرید تیغ اره های کورین بر مناسب با تعداد ورق های مصرفی تان می توانید در بازدهی کارگاه خود پیشرفت به سزایی را شاهد باشید.

 

* به اطلاع میرساند واحد خرید و فروش ابزار و ماشین آلات دست دوم و اعزام سرویس کار و تامین قطعات ماشین آلات هم اکنون در چوبینر فراهم گردیده است.

تیغ اره خط زن یک تکه

خط زن ها تیغ اره های کوچکتری هستند که قبل از تیغ اره اصلی نصب و جهت چرخش آنها مخالف تیغ اره اصلی برش می باشد. این نوع تیغ اره ها جهت بالا بردن کیفیت برش زیر کار در ماشینهای پانل بر اتوماتیک و دورکن ها مورد استفاده قرار گرفته و به واسطه ایجاد خط برش با عمق بسیار کم قبل از برشکاری تیغ اره اصلی باعث افزایش کیفیت لبه های برش خورده در زیر کار و در دوطرف قطعه کار می گردد. تیغ اره یک تکه معمولا با مشخصه فنی 1/3-3/4 با شکل هندسی کونیک بوده که تنها امکان تنطیم ارتفاع خط زن روی ماشین میسر بوده و با بالا بردن ارتفاع تیغ اره مقدار دهنه تیغ اره به دلیل شکل کونیک آن بیشتر می گردد.

 تیغ اره خط زن دو تکه

این نوع تیغ اره ها جهت بالا بردن کیفیت برش زیر کار در دورکن ها مورد استفاده قرار گرفته و به واسطه ایجاد خط برش با عمق بسیار کم قبل از برشکاری تیغ اره اصلی باعث افزایش کیفیت لبه های برش خورده در زیر کار و در دوطرف قطعه کار می گردد. قابلیت و مزیت این نوع تیغ اره خط زن نسبت به یک تکه آن امکان تنطیم دهنه تیغ اره به توسط فیلرهای فلزی می باشد که این فیلرها بین دو تکه تیغ اره قرار گرفته و مقدار دهنه را مطابق با نیاز خط زنی کمی بیشتر از ضخامت تیغ اره اصلی تنطیم مینماید. مقدار دهنه قابل تنطیم در این نوع تیغ اره ها از 2.8 الی 3.6 میلیمتر می باشد.

 تیغ اره های اره فلکه (اره نواری)

تیغ اره نواری معمولا بصورت کلافی ارائه میشود و با توجه به سایز دستگاه و نیاز هر شخص برش خورده و بصورت سر به سر جوش خورده و در بازار ارائه می شود. به همین دلیل قیمت تیغ اره های فلکه بسیار متفاوت و متنوع بوده و در حالت های مختلف از قبیل کلاف کامل، یا فروش متری و یا جوش خورده و آماده قابل ارائه است.

 قیمت انواع تیغ اره ها

همان گونه که اطلاع دارید به دلیل تغییر متناوب قیمت ارز مرجع، قیمت انواع تیغ اره ها و دیگر محصولات وابسته به صنایع چوب با توجه به این تغییرات متفاوت خواهد بود، لذا در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید این محصولات در سایت، برای دریافت آخرین و بروز ترین قیمت این محصولات حتما با کارشناسان فروشگاه اینترنتی چوبینر   ارتباط برقرار کنید.

جهت سفارش انواع تیغ اره های الماسه، همین الآن می توانید با چوبینر تماس بگیرید:

02166563048   –   09021235626   –   09355069269

Choobiner.ir

تیغه دورکن

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

عباس جمالی

281 مطلب منتشر شده

کارشناس و متخصص صنعت چوب و مبلمان/نویسنده و مدرس رشته طراحی و تولید مبلمان

درباره این مطلب نظر دهید !

ثبت نام کلاس‌های حضوری آموزشگاه