معرفی انواع سوهان و چوبسا سر دریلی

 

معرفی انواع چوبسا و سوهان سر دریلی

سوهان و چوبسا یکی از ابزار های برداشتن یا تراشیدن چوب است که می توانیم سطوح های مختلف مانند پایه مبلمان یا قطعات فرم دار که محدب یا مقعر و… را سوهان یا چوبسا کاری کنیم.با پیشرفت ابزارهای برقی مشاهده می کنید نجاران از ابزارهای مختلف دستی و دستی برقی حتی پنوماتیکی جهت تراشیدن چوب استفاده می کنند.

چوبسا و سوهان بسته به نوع کار در فرم های مختلفی وجود دارد و هر کدام آنها کار مخصوصی انجام می دهند که نجارکوچک در این پست انواع سوهان و چوبسا محوری که باید بر روی فرز انگشتی پنوماتیکی،دریل معمولی و فرز انگشتی گلوبلندو… متصل شود استفاده کرد.

تصویر زیر متصل کردن چوبسا محوری بر روی سه نظام دریل

تصویر زیر عکس فرز انگشتی پنوماتیکی(قدرت باد)

تصویز زیر فرز انگشتی دستی برقی گلوبلند

 

یک نکته بزرگ در کار کردن با این سوهان و چوبسا محوری به وسیله ابزار گفته شده این است که حتما فرم مناسب را جهت سوهان یا چوبسا کاری انتخاب کنید و حتما اطمینان حاصل کنید که سوهان یا چوبسا به کولت فرز یا سه نظام دریل محکم متصل شده باشد و دقت داشته باشید که قبلا از متصل کردن دوشاخه ابزار به پریز کلید آن خاموش باشد.فرز یا دریل به دلیل چرخش محوری که داردبسیار خطرناک است و حتما ابزار را با دوست خود محکم بگیرید تا مثل تصویر زیر دچار حادثه نشوید و فشار دست ها متناسب با عمق و شکل محل سوهان کاری و چوبسا کاری تنظیم کنید. و نکته مهم که همیشه بنده تاکید می کنم این است که در صنایع چوب حتما حوصله و دقت خرج بدهید تا کیفیت خوبی حاصل شود.

 

سوهان و چوبسا های محوری یا چرخشی در انواع ابعاد،فرم های مختلف،شیار و شکل های گوناگون وجود دارد،حتی دیده شده ست کامل این ابزار در جعبه مخصوص در حسن آباد تهران فروخته می شود.در تصاویر زیر تمامی آنهارا به شما همراهان سایت نجارکوچک معرفی می کنیم

تصویر زیر مدل استوانه ای

تصویر زیر کاربردهای مختلف مدل استوانه ای

تصویر زیر مدل کره ای

تصویر زیر کاربرد دیگر مدل کره ای

تصویر زیر مدل مخروطی

تصویر زیر مدل سروی نوک تیز

تصویر زیر مدل سروی گرد

تصویر زیر مدل بیضی

 

منبع:سایت نجارکوچک

نویسنده متن:عباس جمالی(کارشناس آموزشی رشته صنایع چوب و مبلمان)

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

عباس جمالی

281 مطلب منتشر شده

کارشناس و متخصص صنعت چوب و مبلمان/نویسنده و مدرس رشته طراحی و تولید مبلمان

درباره این مطلب نظر دهید !

ثبت نام کلاس‌های حضوری آموزشگاه