اموزش فارسی کاربا فرز بیسکویتی

فرز اتصال زن بیسکویتی یک از ابزارهای دستی برقی جهت ایجاد یک اتصال ماشینی برای صفحات فشرده چوبی و در برخی از قطعات سازه‌های چوب ماسیو با در نظر گرفتن استقامت یا تحمل مقاومت مکانیکی در جهت و نوع مقاومت استفاده می شود.اتصال بیسکویتی از خانواده اتصالات کام و زبانه بوده و در شاخه اتصال کام و زبانه جدا که همان دانه بیسکویت به عنوان زبانه یا قلیف سرخورد به حساب می آید.این اتصال شبیه اتصال میخ چوبی یا به اصطلاح عامیانه بازار درودگران با نام اتصال دوبل است ولی به جای یک میخ گرد چوبی شیار دار در یک سوراخ گرد،در اتصال بیسکویتی یک قطعه بیضی مسطح با ضخامت 3.5 میلیمتر که از جنس چوب راش به دلیل پدیده واکشیدگی زیاد در این چوب انتخاب شده تا در درز یا سوراخ ایجاد شده با فرز،چفت شود.
در هنگام خرید فرز اتصال زن بیسکویتی باید به اندازه تیغه،مقدار شیار زنی،سرعت دستگاه،اندازه دستگاه،وزن دستگاه و همچنین به قدرت آن نیز توجه کرد.

نکات ایمنی ضمن،بعد،هنگام کار با فرز اتصال زن بیسکوتی:
1:طبق برنامه مشخص تیغه دستگاه را از نظر تیز بودن بررسی کنید تا ترک و شکست در آن وجود نداشته باشد و برای تعویض تیغه،حتما از تیغه اصلی برای مدل مشخص دستگاه را تهیه کنید.
2:فرز دستگاه را به گونه ای در دست بگیرید که در قسمت عایق الکتریکی این ابزار باشد تا اگر هنگام کار به طور ناگهانی،برق گرفتگی در قسمت فلزی یا غیر عایق را به وجود آورد،شوک الکتریکی وارد نکند.
3:شرکت سازنده این ابزار به قسمت  Angle guide که همان گونیای زاویه زن فرز می باشد.بسیار تاکید کرده تا این گونیا کاملا سالم و بدون عیب و نقص باشد و بعد از تنظیم زاویه باید آن را سفت کرد.
4:از سرعت و حرکت تیغه در شیار فرز دقت کنید تا بدون نقص در چرخش باشد و برای تنظیم عمق شیار زنی حتما دستگاه را خاموش کنید.
5:برای کار با این ابزار اصلا دستکش استفاده نکنید،تاکید می کنم استفاده نکنید.اما از ماسک و عینک ایمنی و همچنین نازل مکش گرد و خاک به این ابزار متصل باشد.
6:برای ایجاد اتصال یا کام در چوب حتما قطعه را در یک صفحه مسطح قرار داده و با گیره محکم کنید.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

عباس جمالی

281 مطلب منتشر شده

کارشناس و متخصص صنعت چوب و مبلمان/نویسنده و مدرس رشته طراحی و تولید مبلمان

درباره این مطلب نظر دهید !

ثبت نام کلاس‌های حضوری آموزشگاه